CADVENTURE :: Systemy CAD CAM ERP :: Szkolenia, wdrożenia, wsparcie techniczne, projektowanie

  • SZKOLENIA
    • Informacje
    • Woodwork for Inventor
    • AutoCAD – poziom I
    • Fusion 360 – poziom I
    • Fusion 360 – poziom II
    • Fusion 360 – moduł CAM
    • Inventor – poziom I
    • Inventor – poziom II
    • Revit MEP – poziom I
    • BIM Koordynator
    • Revit Architektura – poziom I
    • Revit Architektura – poziom II
    • Revit Families Modeler
    • Dynamo – poziom I
    • 3ds Max
    • Dofinansowania do szkoleń
    • FAQ
  • SKLEP
  • INFO
  • ZESPÓŁ
  • KLIENCI
  • USŁUGI
    • Woodwork for Inventor
    • Wsparcie techniczne
    • Projektowanie
    • Konsulting techniczny
    • Biblioteki modeli 3D
    • Rekrutacja personelu
    • Integracje i aplikacje dedykowane
    • Nowe technologie
  • BLOG
  • KONTAKT
(+48) 785 207 333
Home
|
Woodwork
|
Komunikacja CAD/ERP – Przykładowy schemat organizacji systemu

31/05/2017

Komunikacja CAD/ERP – Przykładowy schemat organizacji systemu

cad|dokumentacji|erp|obieg|organizacja|produkcji|wdrożenie|woodwork|zarządzanie

Konfiguracja połączenia systemów projektowych i zarządzania zasobami może okazać się bardzo ambitnym zadaniem. Z rozwiązaniami Autodesk jako interfejsem projektowym łączyć można różne systemy ERP oraz PDM.

Przyjrzyjmy się, jak wyglądają podstawowe elementy tworzonego rozwiązania (odrębne działy) oraz komunikacja między nimi.

Poświęćmy chwilę, żeby omówić role poszczególnych elementów tego schematu.

Rejestracja zamówień (dział handlowy):

  • Wprowadzanie zamówień do systemu
  • Edycja zamówień
  • Przygotowanie dokumentów wg druków
  • Definiowanie klientów
  • Definiowanie wyrobów gotowych i ich wariantów
  • Definiowanie cenników wyrobów

Konstrukcja (dział konstrukcyjny/technologiczny)

  • Definiowanie norm czasowych wyrobów
  • Opracowywanie norm materiałowych
  • Przygotowywanie dokumentów na produkcję

Planowanie produkcji (kierownictwo produkcji)

  • Planowanie produkcji wg limitów i zleceń produkcyjnych
  • Zarządzanie opracowanym planem
  • Wydawanie dokumentów planu na produkcję
    • Zlecenia
    • Karty limitowe
    • Etykiety produkcyjne
    • Etykiety wysyłkowe
  • Zarządzanie obciążeniem wydziałów i resztkami

Gospodarka materiałowa (dział zaopatrzenia)

  • Wprowadzanie ofert od dostawców
  • Przygotowanie zamówień
  • Kontrola terminowości dostaw
  • Kontrola zgodności dostaw z zamówieniami
  • Analiza i planowanie zapotrzebowania na materiały
  • Rezerwacja materiałów na potrzeby produkcji

Zarządzanie produkcją (kierownictwo produkcji)

  • Kontrola wykonania i obciążenia limitów na różnych etapach
  • Analiza obciążenia wydziałów
  • Analiza produkcji planowanej i wykonanej
  • Kontrola przyszłych zdolności produkcyjnych
  • Rezerwacja materiałów dodatkowych

Wyroby gotowe (magazyn wyrobów gotowych)

  • Przyjmowanie wyrobów na podstawie limitów
  • Kontrola stanu magazynowego
  • Tworzenie zestawień i raportów
  • Wydawanie wyrobów na podstawie list wysyłkowych

Reklamacje (dział reklamacji/handlowy)

  • Wprowadzanie zamówień reklamacyjnych w porozumieniu z działem handlowym
  • Kontrola planowania produkcji i wyznaczonych limitów produkcyjnych

Fakturowanie (księgowość)

  • Definiowanie ustawień i rodzajów dokumentów sprzedaży
  • Definiowanie form płatności
  • Wystawianie faktur na podstawie list załadunkowych
  • Statystyki i analizy sprzedaży
  • Rejestr VAT

Transport (logistyka)

  • Kontrola planu produkcyjnego związanego z wysyłką
  • Przygotowanie dokumentów transportowych
  • Kontrola stanu płatności klientów
  • Rezerwowanie wyrobów gotowych do wysyłki
  • Bieżąca kontrola możliwości wysyłki w terminie

Teraz w miejsce przedstawionych wyżej bloków wpasujmy wykorzystywane w odpowiednich działach narzędzia tworzące razem gotowe rozwiązanie złączonego systemu.

Prezentowany powyżej schemat jest schematem ogólnym. Możemy nazwać go rozwiązaniem wyjściowym, które w miarę potrzeb można poddawać modyfikacjom i dopracowywać je w postępującym procesie wdrożenia.

Ostateczny system komunikacji zależy od wielu różnych czynników, które ustalamy podczas wstępnej analizy potrzeb i od samego klienta oraz jego upodobań. Zawsze wychodzimy z założenia, że to klient ma ostatnie słowo i staramy się maksymalnie dopasować (szczególnie, jeśli klient ma już jakieś wcześniejsze doświadczenia). Jest to możliwe ze względu na dużą elastyczność stosowanych przez nas sprawdzonych narzędzi.

Nowe funkcje Woodwork v8 – iBox
Nowe funkcje Woodwork v8 – Nesting

SIEDZIBA

Przewóz 34 p.100, 30-716 Kraków
Grunwaldzka 127/3, 37-700 Przemyśl

KONTAKT

(+48) 785 207 333
biuro@cadventure.pl
Copyright © 2022.

Korzystamy z Ciasteczek - kontynuując przeglądanie zgadzasz się z naszą polityką ich gromadzenia.OK

Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.