Praca przy tworzeniu bibliotek dla firm zewnętrznych to jeden z głównych elementów naszej działalności.
Od 3 miesięcy pracujemy nad projektem zleconym przez międzynarodowego dystrybutora akcesoriów meblowych i oświetlenia. W ramach współpracy tworzymy biblioteki modeli 3D oraz materiały techniczne wybranych produktów znajdujących się w ofercie naszego klienta.
Od początku trwania projektu zamodelowaliśmy wiele komponentów o zróżnicowanej, często skomplikowanej budowie. Realizacja powierzonego zadania wymagała od nas odpowiedniego przygotowania środowiska pracy. W tym celu stworzyliśmy własny, innowacyjny i unikatowy system działania, na skojarzonych ze sobą plikach modeli, prezentacji i dokumnetacji, wykorzystujący w pełni możliwości między innymi reprezentacji oraz scen, jak również założyliśmy biblioteki elementów występujących wielokrotnie.
Poniżej przedstawiamy niektóre z efektów naszej pracy.
Warto wspomnieć, że dzięki ich różnorodności mamy możliwość wykorzystania niemal wszystkich metod tworzenia geometrii oferowanych przez program Autodesk Inventor.
W ramach projektu niejednokrotnie modelowaliśmy elementy, które na co dzień wiszą nad naszymi głowami, nawet te najprostsze.
Różnorodne modele potrafią zupełnie inaczej wyglądać w zależności od tego, w jakim środowisku się znajdują.
Często tworzenie ciekawej geometrii sprawiało nam frajdę, tym większą im więcej włożyliśmy w to własnej inwencji twórczej.
Czasem wydaje się, że im więcej kresek na rysunku tym lepiej wykonany jest cały model.
Oczywiście nie bylibyśmy sobą gdybyśmy mając tyle modeli nie zrobili z tego coś niecodziennego.
Pliki prezentacji są przez nas wykonywane aby mieć możliwość pokazywania rzutów w dokumentacji, które korzystają z jednego pliku i było to korzystniejsze niż tworzenie reprezentacji pozycji. Dzięki szczególnemu sposobowi pracy tworzymy dowolne rysunki korzystając z tylko jednego modelu.
Szczególnie dobry efekt wizualny otrzymujemy dzięki Inventor Studio i możliwe w animacji dynamiczne zbliżenia kamerą.
Po kilku chwilach zaprzęgnęliśmy do pracy rendering animacji… jednak to nie to. Może czas najwyższy zabrać się za Autodesk Fusion 360?
W wolnej chwili na pewno poprawimy jakość naszych realistycznych “zdjęć”, teraz jednak wracamy do naszego projektu i elementów oświetleniowych. Mamy nadzieję, że w przyszłości będzie nasz czekać więcej takich albo jeszcze bardziej ambitnych projektów, gdzie wylejemy naszą nieograniczoną twórczość na model 3D.